Betingelser og vilkår

FESTBUTIKKEN ApS

CVR nr.:37898260
Vallensbækvej 20A 
E-mail: kundeservice@festbutikken.dk 
Telefonnummer: 26 21 21 17 

(hverdage 10.00-17.00)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Generelt

Priser:

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer. Prisen er inklusiv 25% moms.

Produktinformation:

På Festbutikken.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, Yderligere oplysninger eller spørgsmål kan sendes på mail til Festbutikken.dk via kundeservice@festbutikken.dk 

Bestilling:
På www.Festbutikken.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Når du handler på festbutikken.dk, indgås aftaler på dansk og dansk lov er gældende. 

Festbutikken opkræver ikke kortgebyr

De kontooplysninger du indtaster, ved køb af varer, bliver sendt direkte til NETS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og NETS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen sendes fra Festbutikken ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved bestillingen. Ved afhentning af vare i butikken trækkes beløbet når din ordre er klar til afhentning og dette er meddelt dig på mail eller sms.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i din besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges til dig.

Levering

Se priser under Levering Vi har dag til dag-levering på varer der bestilles inden kl 13:00. Der kan dog i meget travle perioder forekomme enkelte undtagser fra dette. 

Persondata Politik 

For at du kan indgå aftale med os på festbutikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • ​​​​​​Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse  

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Festbutikken ApS og opbevares i et år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte ved postordreafdelingen i Festbutikken ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Festbutikken.dk er Janne Dickov. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til festbutikken.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Dette med udtagelse af Trust Pilot som modtager e-mailadresser. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre. Som registreret hos Festbutikken.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Festbutikken ApS via e-mail kundeservice@festbutikken.dk.
Forbehold for ændringer:
Festbutikken ApS forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Misbrug:
Misbrug af Festbutikken/Partyshoppens ApS´s navn  kan medføre til politianmeldelse.

Ej Afhentet Pakkeri pakkeshop

Vælger du ikke at afhente din pakke i pakkeshoppen pålægger vi et gebyr for uafhentet pakker på 50 kr som dækker vores betaling til GLS og PostNord for returnering. Hvis du ønsker at pakken fremsendes igen, pålægges der normalt fragt.

Ej Afhentet Pakker Butikken

Afhenter du ikke din pakke i butikken pålægger vi et gebyr på 35 kr hvis de senere aflyser.din ordre.

Reklamation

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb

Festbutikken ApS yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler). Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan kontakte os mandag-fredag kl. 10.00-16.00, eller på mail. Skal vi have varen retur til bedømmelse. Vi sender dig gerne en pakkelabel. Du finder returlablen ved at vælge returlabel under retur i overskrifterne. Vi refundere beløbet hvis det er en ​​​​​​reklamation. 

Vedlagt en beskrivelse af fejlen, samt dit ordre/fakturanr.  Når varen er ankommet til os, vil du modtage en mail, hvori du får besked om den videre proces i forbindelse med behandlingen af reklamationen. Brug gerne vores returskema, som du kan downloade her. Det letter for at få alle relevante oplysninger. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.


Refusion af fragtomkostninger:

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse for dokumentation af udgiften. Vi anbefaler at rekvirere en returlabels fra os til PostNord eller GLS til returneringen, idet vi har en favorabel aftale, som i langt de fleste tilfælde vil være den billigste og praktiske returløsning

 

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Festbutikken ApS, Vallensbækvej 20A, 2605 Brøndby. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via www.forbrug.dk. 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vilvære relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. 

 

14 Dages Fortrydelsesret
 

Fortrydelsesfristen for forbrugeren (gælder ikke erhverv) udløber 14 dage efter den dag du;

a) Har modtaget din vare. Eller pakken har ligget til afhentning 3 dage i pakkeboks.

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal senest 14 dage fra modtagelsen af varen give os besked på kundeservice@festbutikken.dk om at du ønsker at returnere varen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den på mail eller alternativt vedlægge varen du returnere. 
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Ved manglende afhentning af vare og efterfølgende returnering og fortrydelse pålægger GLS og PostNord et gebyr på 75kr hvilket vil bliver modregnet i det beløb.vi refundere. 
Gebyr for overskridelse af returfristen, minimum 49,- kr.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.. Bemærk, at har du opnået gratis fragt og returnere en del af købet, således at du nu er under beløbsgrænsen vil der blive pålagt fragt på den første del af købet.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: 

1. varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et  personligt præg,  

2. forseglede varer, som af sundheds beskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.

3. gælder ikke erhverv

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 

returlabel

Du kan rekvirere en label til PostNord  eller GLS herVores forsendelseaftale med GLS eller PostNord gør, at du sparer op til 40% ved at benytte vores returrabat.  Du skal betale for returlablen. Du kan selv printe retulablen elles kan det gøres i pakkeboksen. Bemærk! Varer der returneres uden porto eller på efterkrav, nægtes modtagelse. 
​​​​​

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Det er vigtigt for at vi kan sælge varen igen at du fremsender hele kostumet eller varen incl emballage. Det vil sige transperant indpakning, papskilt, bøjle mv. Såfremt vi ikke modtager dette vil et beløb på 75 kr blive fratrukket.
  

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede. Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Der kan gå op til 8 hverdage inden pengene sendes retur efter vi har modtaget varen. Bemærk at du ikke får det oprindelige fragtbeløb refunderet når dele af ordren beholdes.

 Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

 

 

 

 

​​​​​

Stop Papirsspild

 

 

Miljøet

 

 

DK EGET

 

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 10.05.2017

Trustpilot
Trustpilot