Betingelser og vilkår

 

Generelle oplysninger
FESTBUTIKKEN ApS  
CVR nr.:37898260
Smallegade 34, 2000 Frederiksberg. 
E-mail: post@festbutikken.dk 
Telefonnummer: 26 21 21 17 - hverdage 10.00-18.00


 

 

 

1) Generelt

2) Reklamation

3) Fortrydelsesret

4) Persondatapolitik

 Generelt

Festbutikken.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis erstatning og Forbruger Hotline, når du handler hos os. 

 

Produktinformation:
På Festbutikken.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Festbutikken ApS  via post@festbutikken.dk

 

 

Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer. Alle angivne priser er inklusive 25% moms.

 

 

Bestilling:
På Festbutikken.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forspørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

 

Når du handler på festbutikken.dk, indgås aftaler på dansk og dansk lov er gældende. Værneting er forbrugerens hjemting.

Betaling

Du kan betale med:

  •    Kreditkort
  •    Forbrugsforeningskort
  •    Bank orverførsler

NB - Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

 

Festbutikken opkræver ikke kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder.

De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra Festbutikken ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved bestillingen


Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.

 

Levering

VI levere med PostNord priserne afhænger af varenes samlede vægt og eller rumfang. Se priser under Levering

Vi har dag til dag levering på varer der bestilles inden kl 15:00. Der kan dog i meget travle perioder forekomme enkelte undtagser fra dette. 

 

 


Reklamation:


Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Festbutikken ApS yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler). Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Du kan kontakte os i butikkens åbningstid, som er mandag-fredag kl. 10.00-17.30, lørdag kl. 10.00-13.00, eller på mail post@festbutikken.dk. Mails indkommet inden kl. 15.00, besvares normalt samme dag.

 

Skal vi have varen retur til bedømmelse, sender vi dig  gerne en pakkelabel til PostNord

Du finde returlablen ved at skrive returlable i søgefeltet så sender vi den på mail. Du skal betale for returlablen og krydse "afhentning i butikken" af men vi refundere beløbet hvis det er en reklamation.
 

Varen skal isåfald returneres til:
 

Festbutikken ApS
Smallegede 34
2000 Frederiksberg

 

Vedlagt en beskrivelse af fejlen, samt dit ordre/fakturanr. 
 

Når varen er ankommet til os, vil du modtage en mail, hvori du får besked om den videre proces i forbindelse med behandlingen af reklamationen. Brug gerne vores returskema, som du kan downloade her. Det letter for at få alle relevante oplysninger. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.


Refusion af fragtomkostninger:

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse for dokumentation af udgiften. Vi anbefaler at rekvirere en returlabels fra os til PostNord til returneringen, idet vi har en favorabel aftale, som i langt de fleste tilfælde vil være den billigste og praktiske returløsning

 

 

 


14 Dages Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen for forbrugeren udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal senest 14 dage fra modtagelsen af varen give os besked på post@festbutikken.dk for meddele, at du ønsker at returnere. Du får kvittering fra os.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Vi opfordrer til, at du inden returnering kontakter os på post@festbutikken.dk eller tlf.: 3819 8110, for at få at vide, hvordan varen skal returneres. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din vare og i dette link 

Du kan ikke længere fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.  Ved manglende afhentning af vare og efterfølgende returnering og fortrydelse PostNord et gebyr på 75kr hvilket vil bliver modregnet i det returnerede beløb.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:  
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,  
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,   
Du mister din fortrydelsesret, hvis; 
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret. 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 

Du kan rekvirere en label til PostNord ved at skrive returlabel i søgefeltet Vores forsendelseaftale med PostNord gør, at du sparer op til 40%  ved at benytte vores returrabat.
Når varen er ankommet til os, vil du modtage en mail, hvori du får besked om den videre proces i forbindelse med behandlingen af fortrydelse.

 

Du finde returlablen ved at skrive returlable i søge feltet så sender vi den på mail. Du skal betale for returlablen.Husk at krydse "afhentning i butikken" af. Du kan selv prine retulablen elles kan det gøres i pakkeboksen. 

 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;   
Bemærk! Varer der returneres uden porto eller på efterkrav, nægtes modtagelse. 

  

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.  

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:  

 

Festbutikken ApS,

Smallegade 34,

2000 Frederiksberg

Har du benyttet returlabel betalt af os, vil der ske modregning for dette beløb inden udbetaling.  

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.  Tilbagebetaling af købsbeløbet sker via tilbageførsel til det ved købet benyttede betalingskort/bankkonto.

 

 


 

Persondatapolitik  

For at du kan indgå aftale med os på festbutikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:  
Navn  
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse  

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.  
Personoplysningerne registreres hos FESTBUTIKKEN ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.


Direktøren og de ansatte ved postordreafdelingen i FESTBUTIKKEN ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på festbutikken.dk er Janne Dickov
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.   Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til festbutikken.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
Festbutikken er ikke medlem af TRUSTpilot eller lignende anmeldervirksomheder, og videregiver som følge heraf heller ikke dine persondata dertil.
Som registreret hos FESTBUTIKKEN ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til FESTBUTIKKEN ApS via e-mail post@festbutikken.dk.


Forbehold for ændringer:
Festbutikken ApS  forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Misbrug:
Misbrug af Festbutikken/Partyshoppens ApS´s navn  kan medføre til politianmeldelse.


Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation
Forbrugerombudsmandens notat beregning af værdiforringelse


Klageadgang:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Festbutikken ApS, Smallegade 34, 2000 Frederiksberg. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via  www.forbrug.dk.. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Forbrugerstyrelsen 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 10.05.2017